Motivația de 1 Decembrie

De Sfântul Andrei românii pun grâu într-o farfurie tapetată cu vată și așteaptă încrezători Brainysă crească firele de-un verde crud. Noi, familie veritabilă de români cu casă la țară și dor de verde sănătos, l-am adoptat anul acesta pe Brainy (dreapta, momentan cam chel…:)

M-a fascinat, încă de când eram mică obiceiul acesta. De ce? Grâul ăla crește in-cre-di-bil de repede.Eu nu udam deloc florile, dar udam cu mare mare drag farfurioara aceea. Pentru că vedeam rezultatele și efortul meu avea rezultate palpabile (și ciufulibile:) de la o zi la alta. Îmi plăcea senzația asta, certitudinea că mâine voi vedea 1 cm în plus.

Însă de la un punct încolo grâul nostru pălea, se îngălbenea cu zilele. Și nu mai creștea deloc, oricâtă apă i-am fi pus.

Așa și cu niște proiecte personale sau de grup pe care le-am avut. Inclusiv acest blog. De la un punct încolo m-am oprit din a căuta soluții pentru a le crește. Motive am găsit mereu, cel mai important a fost timpul. Apoi, teama de a nu da cu stângul în dreptul, reticența de a pleca singură la drum, incertitudinea: dar oare se poate? Explicații ce au ținut numai de mine.

De câteva săptămâni două dintre colegele mele de birou (Alexandra și Corina) lucrează pentru o campanie tare frumoasă, numită #sepoate, semnată de Țara lui Andrei și Petrom, lansată în apropierea Sfântului Andrei. Le-am auzit vorbind în aceste ultime săptămâni despre dificultăți întâmpinate de oameni întreprinzători, cu idei și ambiție, care au înfruntat greutăți ce țin de boli (Teodora Neagu), birocrație (Ciprian Vîntdevară) sau temperaturi de -50 grade Celsius (Dragoș Asaftei ).Și cum aceștia nu s-au lăsat păgubași.

Români cu care mă mândresc astăzi, de 1 Decembrie. Români care mă inspiră.

Descopăr cu optimism în fiecare zi astfel de oameni și proiecte care îmi demonstrează că dacă îți setezi un obiectiv și te dedici  lui cu siguranță îl vei împlini. Precum fetele de la Creștem Idei (prima platformă online de crowdsourcing),  Ruxandra Hurezeanu (fondatorul Ivatherm) sau Ariel, cu al său Trib.

Da, dacă îți dorești cu adevărat, #sepoate. Continuă să uzi grâul acela, să-l muți într-un vas mai adânc, să îi pui pământ în loc de vată și să îl muți, la primăvară, pe-un petec de verde la soare.

Lasa un comentariu