De ce sunt observator la alegerile din 11 Decembrie

Pe scurt: pentru că acum un an scriam asta și îmi făceam o promisiune.

Alegerile sunt printre puținele momente în care putem sancționa politicienii. Îi putem măcar roti între ei, să nu prindă rădăcini fructoase în poziții de putere de unde să facă ce știu ei mai bine – să (ne) fure. Îi mai dezrădăcinăm, mai rămân fără imunitate și devin musafiri de onoare ai DNA și instanțelor judecătorești. Unii ar zice că momentul alegerilor este chiar cel mai important într-o democrație. Eu cred că e necesar, dar nu suficient, cel puțin nu într-o democrație ca a noastră. Pentru că, în cuvintele mult prea sincere ale unui politician celebru:

Mai cred, după 27 de ani de trăit în democrația asta (m-am născut o dată cu ea!), că nu vom găsi vreodată soluții sau schimbare în dreptul de a ne plânge la o bere de cât de prost merg lucrurile/cât ne fură ăștia/cum nimeni nu face nimic. Nu o să se schimbe nimic peste noapte, dar mai bine ceva decât nimic, nu? Scriam acum un an: în jurul meu oamenii s-au înălțat câțiva centimentri. Se mobilizează să ajute, să educe, să se implice, să schimbe ceva, oricât de mic. Pe 11 decembrie vreau să fiu și eu unul dintre ei.

Așa că am completat în 5 minute un formular prin care îmi asum că pe 11 decembrie voi fi acolo, cu ochii pe cine numără voturile. Pentru că, dacă nu știați, doar 30 de voturi „transferate” către cine trebuie într-o secție pot schimba rezultatul cu 10%. Doar 30.

Detalii despre inițiativă afli pe www.fiecarevot.ro și pe grupul Facebook Geeks for Democracy. Eu am aflat de ei de la Cătălin Tenita, un om pe care l-am cunoscut și offline. Mai mult, cererea mea de a intra în grup a fost aprobată de un om pe care îl cunosc din offline, iar la mai puțin de 10 minute o fostă colegă de muncă s-a alăturat și ea grupului. Mi-ar plăcea să regăsesc cât mai mulți prieteni, colegi, vecini printre observatorii de la alegerile din 11 decembrie. Să numărăm, zic!

Lasa un comentariu

