Oameni din social media pe care aș vrea să îi văd și în viața reală.

Un prieten mi-a lansat acum două săptămâni o provocare care îmi surâde, dar pe care sincer nu știu să o duc la bun sfârșit. El nu are cont de Facebook și m-a întrebat senin:

– Câți prieteni ai pe Facebook?

– 400-500, i-am zis. (De fapt, am reverificat și am 687 – așa mulți? de unde s-au adunat?!) I-am explicat apoi că pe mulți nu-i cunosc sau nu îi mai cunosc, îi știu doar așa, din frânturi pe care le lasă să se vadă în textele pe care le scriu, pozele și articolele pe care le share-uiesc etc.

– Ok,  și de ce nu scoți 5-6 la o bere? Dar așa, din ăia pe care nu i-ai cunoscut sau cu care ai mai vrea să schimbi o vorbă.

Recunosc, m-am blocat. În goana de du-te vino, agenda mea, agenda ta, prietenii mei, ai tăi, e tentant să spun că îi știu pe oamenii ăia. Doar trăiesc (și) în feedul meu, îi citesc aproape zilnic. Ei bine, nu! realitatea m-a învățat că nimic nu se compară cu o poveste la un pahar de vorbă. Dar e greu să ieși din lumea pixelilor. M-am gândit să notez aici câteva nume, poate adun curajul de a și propune paharul de vorbă.

Vă cunosc, v-aș asculta povestind

L-aș întreba pe Ciprian de ce s-a dus în Brazilia și dacă mai vrea, pe Lori cum îi mai merge cu fotografia, iar pe Corina ce specializare și-a ales după medicină. Aș scoate-o la o ceașcă de ceai și pe Oana Brătilă (colegă de curs de povestit, Community Manager la Institutul pentru Fericire și autoare a lecției de Educație Civică pe obratilă.ro).

Nu vă cunosc, vă citesc constant

Silviu Dâncu, un sociolog care nu spune că Facebook-ul e o capcană, ci îl folosește și scrie/argumentează cu nerv. Vlad Petreanu pe care îl citesc aproape cu religiozitate și Corina Băcanu pe care aș întreba-o de planurile pe termen lung pentru sereniti.

Măcar am lista, nu? Rămâne să pun mâna pe tastatură/telefon.

 

 

Lasa un comentariu

