Youtube vinde abonamente ad-free. De așteptat și de urmărit.

S-a întâmplat ce trebuia să se întâmple: de marți Youtube începe să vândă abonamente free of ads, cu beneficii exclusive pentru abonați. Mai durează ceva până ajunge și la noi, însă pe scurt, principalele avantaje sunt:

  1. Fără ad-uri (evident, nu?).
  2. Poți downloada video-uri și să le vezi offline.
  3. Background playback – poți asculta video-urile în timp ce faci cu totul altceva pe telefon – răspunzi la mesaje, verifici notificări, etc.
  4. Acces la conținut în exclusivitate, fie că vine din partea vloggerilor, artiștilor sau unor vedete de televiziune co-optate în colaborări interesante.


Detalii, în clipul de mai jos:

Mi se pare o mutare inteligentă a Youtube care își construiește pe o bază imensă de useri și creatori de content o nouă sursă de venit. Business-wise pentru ei e mutarea deșteaptă și logică. Pentru useri aduce mai multă libertate și, de ce nu, mai mult content relevant pentru că, cel puțin declarativ, acest nou model de business aduce bani mai mulți și celor care generează contentul. Și. unde sunt surse de venit vor veni și publisherii, nu? Aparent toată lumea are de câștigat. Pentru 9,99 $.

Câteva observații:

  1. Sunt convinsă că în România rata de abonare va fi foarte mică la început. Însă nu m-aș mira ca peste 2-3 ani generația fără televizor acasă să ajungă să plătească mai degrabă un abonament Youtube decât un abonament TV clasic. Seriale din US versus Știrile de la ora 5, oare ce vor alege?
  2. Sunt curioasă dacă și cum vor reacționa advertiserii. Dacă vor cumpăra în continuare Youtube advertising pe post de TV ieftin și vor livra ad-uri de proastă calitate eu presimt că îi vor alunga treptat pe useri către varianta paid. E o supoziție doar, dar e de urmărit, mai ales că varianta paid are beneficii importante.
  3. Vreau să văd dacă vor reacționa celelalte platforme. În principal Facebook care a făcut pași importanți anul acesta în ce privește ad-urile (tipuri de ad-uri, managementul lor etc), dar are încă mari probleme în ce privește experiența userilor în rețea sau abordarea unui model sănătos de plată a creatorilor de conținut.

E, oricum, o mutare de urmărit și analizat. Pe mine, una, m-ar convinge să îmi fac abonament dacă în Youtube Red aș avea acces, de exemplu, la noul album semnat de Adele sau o variantă a Button Poetry fără reclame la detergent.

P.S: Mi se pare o coincidență ironică seria asta de întâmplări – vinerea trecută scriam despre cum noi, din agenții, ar trebui să nu mai promovăm și folosim Youtube-ul ca TV ieftin, luni aveam o dezbatere pe efectul pe care îl poate avea această supra saturare a mediului cu reclame asupra brandurilor care îl poluează. Marți a apărut varianta asta bio de Youtube, modificată și îmbogățită genetic special pentru useri.

Anunțuri

Lasa un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s