Din nou despre content, utilitate şi cele 9 luni în care nu ai campanie.

Când se vorbeşte de promovarea unui brand în online se discută mai mult despre campanii, medii de promovare, media, tool-uri, virale,  real time marketing şi ice buckets decât de ceea ce mi se pare esenţial: strategia şi planul de content.  Ce spune, domne, acel brand, pe termen lung, coerent şi util pentru targetul vizat? Dacă nu contribuie cu ceva util (şi aici includ orice tip de utilitate, de la informaţie la divertisment, la sfaturi de la specialişti în industria respectivă sau aplicaţii interactive) va fi, de foarte multe ori, uitat de useri în cele 9 luni pe an când nu are campanie.

O să ai super campanii punctuale, însă în restul anului ce faci? Cum susţii identitatea de brand pe termen lung? O strategie de content bine gândită şi planificată în funcţie de obiective te poate salva.

Însă nimeni nu vrea să inventeze apa caldă. Şi în niciun caz când asta poate costa brandul tău puncte la capitolul credibilitate, awareness şi, de ce nu, market points şi resurse financiare. Există, însă, o soluţie – publisherii. Publisherii buni sunt o sursă importantă de inspiraţie, atât la nivel de planificare, cât şi execuţie propriu-zisă. Şi, de ce nu, pot deveni parteneri importanţi pentru brandul tău.

Un bun exemplu de o astfel de colaborare este cea dintre Totul despre mame şi Vodafone care au dezvoltat împreună Smart mom, o aplicaţie pe mobil dedicată exclusiv mamelor. Strategie bună, execuţie aşa şi aşa – conţine doar anumite articole de pe http://www.totuldespremame.ro, un fel de versiune mobile limitată a site-ului pentru mame, branduit de Vodafone. Dar de ce mi s-a părut de principiu o idee bună:

1. Targetul e bine ales –  mamele stau din ce în ce mai mult pe device-uri mobile şi caută mult informaţie utilă, de tip „cum să”.

2. Publisherul ales este unul de calitate, cu o identitate de brand clară, atât online, cât şi offline şi poate ajuta în promovarea contentului branduit Vodafone.

Întrebarea cu care rămân este : care e valoarea adăugată de brand conţinutului publisherului? Da, au pus la dispoziţie aplicaţia mobile, corect, însă altceva nu identific.

Mai caut şi alte parteneriate între publisheri şi branduri şi revin cu observaţii privind strategia de content şi rolul ei în .ro. E loc de învăţat şi crescut mult aici.

.

 

 

 

Anunțuri

Lasa un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s