Ice Bucket Challenge, cu găleata la donații

Ice Bucket Challenge este despre găleți, apă și donații. Mai exact, despre o metodă mai puțin ortodoxă de a strânge fonduri pentru o cauză.

E vorba de Asociația ALS . o asociație din Statele Unite care încearcă să strângă fonduri pentru cercetarea și descoperirea unui tratament pentru scleroză multiplă (Steven Hawking, faimosul fizician, uferă de ALS).  Principiul este simplu: primești  de la un prieten provocarea de a-ți turna o găleată de apă rece gheață în cap. Dacă nu o îndeplinești în 24 de ore, donezi 100 $ asociației.

Întreaga aventură a început miercurea trecută, de la un golfer din Sarasota (conform  Time), golfer care a răspuns provocării IceBucket . Inițial asociația era la alegerea celui care primea provocarea, însă golferul a ales ALS și a transmis provocarea tot cuiva afectat indirect de boala respectivă. Care a ales tot ALS şi a trimis, din nou, cuiva implicat în lupta împotriva bolii ăsteia.

Vă las mai jos un playlist cu cele mai simpatice găleți cu gheață, de la Justin Timberlake și Jimmy Fallon, la Mark cel de la Facebook și Bill Gates, la Oprah Winfrey sau Lady Gaga. La final, Gerrard pe canalul Youtube True Kop LFC.

Impresionant este, însă,  rezultatul: s-au donat peste 15 milioane $ până acum. Iar topicul e încă trending în social media, fiecare canal are rolul lui:

  • Youtube: canal principal, se fac și compilații ale celor mai reușite clipuri sau ale clipurilor postate de celebrități americane
  • Facebook: distribuirea mesajului și pasarea provocării (gigantul albatru rămâne cea mai populată rețea socială, nu?)
  • Wikipedia – da! mișcarea are pagină wiki Ice Bucket Challenge, destul de bine pusă la punct și documentată
  • Vines – content share-uibil și mai rapid de consumat.

În seara asta am observat că a fost preluată și în România, se strâng fonduri pentru SM Speromax Alba, un ONG care are misiunea de a creşte calitatea vieţii în rândul persoanelor afectate de Scleroză Multiplă.

De ce cred că a funcționat?            

 A luat startul în comunitatea celor afectați, direct sau indirect, de boală.  Iar comunitatea asta online, fondată pe relațiile interpersonale puternice între membrii ei, a reușit să rostogolească mesajul la cât mai multă lume și, cheia întregii nebunii virale, să ajungă la vedete și personalități din viața publică americană. Acestea au dus provocarea la nivel continental și, sunt convinsă, au contribuit enorm și la fondul de donații.

Mai sunt și alte câteva detalii deloc de neglijat: provocarea e simplă și plăcută pe vremea asta, oricine poate participa și provoca pe oricine (Justin Timberlake mulțumește unui fan că i-a transmis provocarea) și poate fi, de ce nu, distractiv: o bătaie cu apă online.

 

 

 

 

 

 

Anunțuri

Lasa un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s