Toyota a transformat o valoare de brand în valoare pentru un ONG

De foarte multe ori strategia CSR a companiilor din România pare a se limita la a dona către cauze și proiecte, la a  investi granturi în proiecte. Cu o legătură mai mult sau mai puțin puternică cu brandul sau valorile sale.

Toyota a avut o abordare diferită. Pornind de la una dintre valorile asumate ale companiei – kaizen (îmbunătățire continuă), a propus ONG-ului Food Bank of America o altfel de colaborare. Și-a trimis inginerii să îi ajute pe cei din ONG să își îmbunătățească întregul proces de livrare a meselor calde pentru cei nevoiași. Detalii, în clipul de mai jos:

Campania asta îmi place pentru că:

1. Da, ajută un ONG, dar nu îi dă peștele, ci îl învață să pescuiacă. Efortul e util și sustenabil.

2. E relevant pentru brand. Pornește de la o valoare a brandului și implică angajații companiei. O corelație mai puternică de atât nu cred că ai cum să creezi.

3. E mai complicat să te implici la nivel operațional – să organizezei întâlniri cu ONG-iștii, să îi pui la aceeași masă cu angajații tăi și să transformi o valoare de brand în know-how util ONG-ului, util comunității. Mai complicat decât să donezi sume de bani și mai apoi să povestești despre asta pe toate mediile.

Bifează la multe capitole ce definesc, din punctul meu de vedere, o strategie și o implicare responsabilă a unei companii. E o campanie de inspirație, genul de campanie la care, da, mi-aș dori să dau o mână de ajutor!

 

Anunțuri

Lasa un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s