O săptămână de povești

Săptămâna asta la 6:30 pm am închis laptopul, facebookul, blogurile și articolele altora și m-am dus la școală. Școala de vară de jurnalism narativ și scriitură personală. Ai ridicat o sprânceană la cuvântul scriitură, nu? Și eu, la început, îmi aducea în față imaginea câtorva oameni cu vise literare și penițe cu călimară. Și metafore.

Nu. Nu a fot deloc așa. Am fost 20 de oameni cu povești de spus sau care căutau cadrul și forma potrivită pentru povești cu care au venit în bagaj.

Cu ce plec de la curs:

1.În primul rând am scris. Mult pentru leneșa de mine care, în 4 (4!) ani de când am deschis blogul ăsta am sub 100 de articole. Săptămâna asta am scris zilnic.  Și plec cu un motto sănătos: show, don’t tell! Ai puțintică încredere în tine și în cum ai construit scenele ca să nu scrii în bold, ca-ntr-o fabulă din gimnaziu, morala. Cititorii tăi SUNT mai deștepți decât îi crezi tu, iar scriitura ta nu e chiar atât de greu de decodat.

2. Am vorbit mult despre povești, structura lor și mi-am luat inima în dinți să și citesc 1-2 scrise de mine. Pentru prima oară din liceu, când mi-a spus un lungan cu impresii de Vonnegut că poezia ar trebui să „curgă precum un râu”.  A  mea se poticnea ca o cascadă tânără în bușteni.

3.Știi cum uneori nu-ți vine să pui pe hârtie decât ce ține de tine? Întâmplările tale, părerile tale, e ușor, e la-ndemână. După astea 5 zile mi-am zis stop! și mi-am propus să deschid mai bine ochii către cei din jur. Și, poate, să  pun întrebări care să dea startul unor frumoase povești sau măcar unor converații mai cu miez.

4. Și, apropo de miez, orice poveste are un miez cu care rezonăm cu toții, fie că e nebunia descoperirii independenței în adolescență, nevoia de putere, de prietenii de durată, nevoia de a spune adevăruri despre societatea și comunitatea în care trăim sau, de ce nu, pur și simplu de a spune povestea care îți bântuie planurile de ani de zile,

Am avut o săptămână excelentă care m-a provocat să ies din confortul propriei rutine, m-a provocat să reiau hobby-uri mai vechi.

S-avem numai săptămâni în care ne găsim inspirație!

Lasa un comentariu

