Ce faci, Oana? Măzgălesc.

– Ce faci, Oana?

– Măzgălesc, spuneam încet, parcă să nu mă audă nimeni, să ascund faptul că scriu.

Pentru că de când mă știu m-au fascinat cuvintele. Pitică fiind, mi-am inventat o limbă numai a mea, pe care nu o știa nimeni. Și nici nu vroiam să învăț pe cineva, dar asta numai pentru că – stupoare! nici eu nu știam regulile, nu existau, limba mea străină se năştea de la frază la frază, de la stare la stare.

Pe la 6-7 ani drumurile cu RATB-ul erau un concurs cu mine însămi: ce scrie pe vitrina aceea, ce cuvinte pot să formez din numărul acela de înmatriculare? Ușor de înțeles, la adolecență poveștile mele erau cele mai importante, ardeau cel mai tare. Și le așezam cuminte pe foi de hârtie dictando îngălbenite (reciclate) în care înfigeam din când în când vârful creionului, din frustrarea că am pierdut o frază, idee, stare pe drum. Când lua, totuși, contur, totul se vedea mai bine, mai clar. Dacă citesc acum rândurile de atunci, știu exact la ce făceam aluzie, unde puneam punctul pe i și cine era puștoaica aia cu vise și cuvinte mari la purtător.

Cumva, pe parcurs am pierdut asta. Nu știu exact când și unde. Poate printre integralele și graficele unui liceu de mate info sau printre întrebări și temeri ce mi se par absurde acum: și, la ce bun măzgăliturile tale pe-un colț de dictando? Scrisul nu te ajută la nimic, nu îți clădești un viitor pe el, cel mult te face vulnerabil în fața hârtiei și a cititorului.

De ceva timp mă frământă ideea asta de povești îngropate prin ignorare. Pentru că, refuzând/amânând să (îmi) scriu poveștile am pierdut multe pe parcurs. Multe din jur și multe din puștoaica aceea. Și, sincer, îmi plăcea de ea, avea mult zvâc.

Luna asta fac o încercare. De lunI, 21 iulie voi fi, 5 zile la rând, seară de seară, la atelierul de jurnalism narativ și scriitură personală. Să încerc să găsesc povești pierdute sau mai noi și să le dau formă. Să măzgălesc și acum, adult fiind, și să mă simt bine.

Răsfăț, nu?:).

 

Lasa un comentariu

