Despre influenceri: cum îi alegi pentru brandurile tale.

Despre influenceri şi colaborarea cu ei i-am ascultat  ieri seară pe Jon Dick (Sr. Director Klout), Uri Bar Joseph (Simply Measured) şi Jess Estrada (blogger şi influencer prin US, n-o găsiţi în Zetop;). Au vorbit cam 40 şi ceva de minute şi fiecare a venit cu un insight bun.

Puţin mai complex decât „propuneţi şi voi nişte bloggeri, dar mari, da? să aibă reach mare, domne, din top!” Dar tu vinzi şerveţele, nu au nicio legătură cu businessul tău!

Daţi play mai jos şi încercaţi să ignoraţi fâşâitul.

Cum stabileşti ce înseamnă influencer? Iei în seamă cel puţin următorii factori (eu am notat 3, dar cred că o să revin cu updates):

1. Viewership, nr. vizite, eyeballs: da, te interesează la câţi oameni ajunge mesajul tău, dar pune cifra asta în contextul, obiectivul şi bugetul potrivit.

Par example, dacă ai un buget mic spre inexistent, caută mai degrabă mai mulţi bloggeri mici (da, A-listerii nu sunt pentru toată lumea şi toate brandurile) cu un reach mai mic, dar care îndeplinesc criteriul 2 şi, dacă eşti norocos, vor să scrie despre subiect şi doar pentru că e de interes pentru cititorii lui (aka fără buget, contracte etc). Cumulat, s-ar putea să ai rezultate mai bune cu 10 bloggeri mici decât cu 2 A-listeri care ţi-au consumat bugetul pe toată campania, dar nu ți-au îndeplinit obiectivul de, să spunem, downloads ale ebook-ului lansat.

2. Afinitatea editorială şi cu industria – cu alte cuvinte: scrie despre şerveţele sau ceva conex, eu ştiu, HORECA, design de mese festive, origami din şerveţele şi este citit de oameni intersaţi de aceste subiecte? Sau poate scrie pentru manageri din HORECA sau marketeri, pentru oameni din industrii conexe?

Da, poate are un viewership mare, dar întreabă-te dacă acesta se datorează faptului că pune din când în când foto cu pisici şi articole care atrag dezbateri interminabile, dar irelevante pentru brandul tău?

3. Poate atrage reacţii pe mai multe platforme?.

Poate blogul nu e punctul forte, dar cu pagina Facebook ar duce brandul tău în feed-urile multor oameni care, nu uita, îl urmăresc mai ales pentru că au, la rândul lor, o afinitate pentru contentul sau industria repectivă.

Concluzia de ieri seară: găseşte combinaţia potrivită de factori prin care determini oamenii potriviţi care să influenţeze targetul potrivit.

Potrivit pentru industria şi brandul tău: dacă vinzi haine da, te uiţi mult la reach, dar dacă vinzi un program CSR pentru comunităţi rurale te uiţi mai degrabă la influenţatorii locali. Şi poate nu găseşti bloggeri, ci pagini FB de ştiri şi evenimente locale (80% din oamenii din mediul rural cu acces la internet sunt pe Facebook, potrivit unui studiu recent Starcom MediaVest Romania)

Şi hotărăşte-te de la început ce factori urmărești pentru a identifica un influencer înainte de a lansa campania, încă din faza preliminară research-ului.

O idee pentru Zelist

Apropo de research, mai ţineţi minte tag cloud-ul pe bloguri? Era o funcţionalitate faină pe care eu, una, chiar o foloeam să descopăr despre ce scrie bloggerul repectiv. De ceva timp nu prea l-am mai văzut.

Dacă Zelist ar reuşi să coreleze cumva acel tag cloud cu funcţia lor de monitorizare campanii (disponibilă doar în conturile plătite, estimează viewership pe anumite linkuri introduse, dar şi reacţii în social media: likes, shares, comment, tweets, +1 etc) cred că i-ar ajuta pe cei din agenţii să găsească influencerii potriviţi pentru brandurile și campaniile lor. Pentru că ai avea măcar o idee pe ce teme au acele surse – bloggeri sau nu, influenţă.

P.S: Găsiţi aici sumarul webinarului de marţi pe tema indentificării influencerilor, creării unei relaţii cu ei, dar şi a evaluării rezultatelor colaborării cu ei.

 

Anunțuri

Lasa un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s