Conversații cu useri: 2 cuvinte despre content și brands as publishers

Mi-am scos nasul într-un weekend din topuri, ppt-uri și slide-uri frumos colorate și am vorbit cu 2 prieteni useri. Rezultatele pe scurt, mai jos.

M., 27 ani, femeie, din zonă urbană, câștiguri peste 1,500 euro, .

Dependentă proclamată de FB newsfeed. Nu dă like decât paginilor care o interesează în mod direct – fashion, fotbal(!), lifestyle, locuri simpatice de ieșit în oraș sau vizitat. Nu dă click pe aplicații nici dacă e trimisă cu eticheta de must try de la prieteni (are oroare de a ceda dreptul de a-i invada datele personale). Dă click doar pe povești, știri, reportaje din sfera ei de interes.  Cheia e în titlul și imaginea folosite și, eventual, în recomandarea prietenilor. Are downlodate pe Ipad aplicațiile marilor retaileri de fashion, cei pe care îi găsești în toate mallurile (Zara, Stradivarius, Bershka ) și face window shopping. De cele mai multe ori alege în aplicație, probează în mall exact modelul găsit în app și cumpără. Reacționează foarte bine la vouchere, carduri de fidelitate, acestea o conving să cheltuie o sumă mai mare, nu neapărat să aleagă mai multe produse. A avut un feed setat la un moment dat , însă îi e mai comod cu FB feed. Se distrează din când în când pe 9gag au liveleak, în general caută să se relaxeze sau distreze. Nu se uită la televizor decât la CM de Fotbal și la filme pe HBO (nu au reclame).

A, 25 ani, bărbat, zonă urbană, venit sub 1000 ron, rezident medicină

Are cont de Facebook, însă îl folosește maxim 1 dată pe săptămână, nu e activ în această rețea, o folosește mai degrabă să vadă ce fac prietenii și foștii colegi. Nu dă click pe ad-uri/bannere (și-a instalat de ani buni ad blockere). Are un smartphone pe care îl folosește foarte mult pentru infomație – și-a instalat o aplicație românească tip Flipboard sau Feedly pe nume Știrile Azi unde și-a configurat sursele de știri. E și el pasionat de fotbal, caută des oferte de vacanță, hobby-urile lui sunt filmele documentar referitoare la cel de-al Doilea  Război Mondial.

Din când în când e bine să faci un exercițiu din acesta: userul ce vrea? Știu brandul meu ce vrea, dar userul? Și cum se comportă?

2 despre content

Două concluzii:

1. Am spus-o și o repet. Cei mai mulți  oameni nu dau 2 lei pe brandul tău. Dacă nu le oferi valoare adăugată pleacă, dau close rapid, cât ai zice spam. Exceptând concursagiii (care trec prin cele 7 cercuri ale Iadului pentru orice e gratis, premiu, promoție), dar parcă nu ți-i dorești pe aceia, nu? Nu de alta, dar te părăsesc repede și cumpără puțin sau deloc.

Trebuie să ai inteligența de a găsi nevoia userului, beneficiul lui și să îl comunici la locul potrivit. Cam cum a făcut Vogue pe contul de Instagram: oferă inspirație fashionistelor, iar câteva itemuri pot fi cumpărate prin intermediul aplicației,. Fahionista e fericită, iar Vogue încasează un procent din vânzarea făcută.

2. Fraza aia, clasică deja: brands must act as publishers?

Nu a fost nicicând mai adevărată. Și asta pentru că pur și simplu nu mai ai cum să-l convingi pe user decât prin content: prin poveste, aplicație mobile utilă, ofertă personalizată, parteneriat jurnalistic (pe bune, nu advertoriale seci). Dada, parteneriate cu publisheri gata să producă ceva materiale de calitate și relevante pentru publicul tău. Doar așa o să poți intra în feedul neblocat al lui A sau in Facebook feedul lui M.

 

 

 

Anunțuri

Lasa un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s