„Angajatori de top”, târg de joburi și promoționale

În weekendul acesta a avut loc „Angajatori de top”, cel mai mare târg de joburi la nivel național, organizat de cei de la Hipo. Potrivit Adevărul, mai mult de 15.000 de oameni au vizitat târgul în căutare de un loc de muncă sau alte oportunități în carieră.

Am fost unul dintre cei 15.000, cu rol de susținere pentru o prietenă bună. Absolventă de

Angajatori de Top, eveniment Hipo.ro, 4-5 aprilie, București

Angajatori de Top, eveniment Hipo.ro, 4-5 aprilie, București Credit foto: ziare.com

ingineria mediului, își caută loc de muncă de câteva luni de zile, poate chiar a făcut un an de când tot umblă cu CV-ul pe la porțile marilor companii. Ea vine de pe lângă Ploiești, a terminat facultate și master la UPG și viza câteva companii care i s-ar fi potrivit . M-a sunat, am luat-o de la gară (eu și șoferul nostru dedicat, Alina:) și am pornit la vânătoare de job. Nu ne trebuia decât unul dintre cele peste 3000 de locuri de muncă puse la dispoziție de aproximativ 100 de companii.

Am stat cam 2 ore și am vorbit cu reprezentanți de la mai multe companii: P&G, Unilever, Petrom, L’Oreal, Emirom, JTI sau BAT, dar și altele și am ajuns la câteva concluzii:

1. IT-ul domină, la propriu, piața muncii.

Dacă acest eveniment este reprezentativ pentru piața joburilor din România (și cred că răpunsul este da), IT-ul predomină spațiul recrutărilor. Un întreg etaj 2 era dedicat companiilor din IT, fie ele de consultanță, dezvoltare etc. La Microsoft era coadă ca la pâine caldă, deși ofereau posturi doar pentru partea de support. Alina, șoferița și dezoltăreasa noastră de seamă, a cam strâmbat din nas când a auzit treaba asta așa că ne-am deplasat rapid către celelalte etaje, poate-poate găsim ceva mai potrivit pentru un inginer de mediu. Din păcate nu a fost cazul.

2. Posturi și nu prea, recrutare mai pe sponci

Ce m-a deranjat foarte tare a fost că la multe companii oamenii de la stand nu erau familiarizați cu compania. De fapt, cred că majoritatea nu aveau un om de HR acolo, deși erau firme mari. Și se simțea. Probabil erau cei care au tras paiul scurt și au trebuit să își piardă o zi de weekend la Sala Palatului.

De ce consider că este important? Un om dintr-un departament anume, să spunem financiar, cel mai probabil nu îți poate da detalii despre alte departamente, poate doar să reproducă informații și să îți enumere lista posturilor disponibile, listată pe flyerul omniprezent.

Mai mult, un om de HR știe cum se defășoară procesul de recrutare în compania respectivă, cât durează, care sunt cerințele tehnice și abilitățile cerute etc. Sincer, prietena mea nu s-a deplasat 200 km pentru a auzi:  aplică online! de la nenumărate companii.

2. Tagline-uri care nu spun mai nimic

Nu cunosc multe dintre companiile la care prietena mea tresărea și către standul cărora făcea un pas în față pentru a pune întrebări. Așa că m-am uitat la brandingul de la standuri. Nu am înțeles mare lucru. Majoritatea folosec cuvinte mari ca performanță, excelență, business solutions, dar tot nu înțelegeam: tu cu ce te ocupi, domne? Șaibe, piulițe, soluții IT, outsourcing? Zi pe bune, cu subiect și predicat, să înțeleagă orice nepriceput ca mine.

Sau poate trebuia să treci un test, pe principiul: noi nu angajăm decât oameni care știu de noi înainte de târgul ăsta. Dacă-i așa, e cam ciudățel, pentru că, pe cuvânt de pionier, multe fintre firmele de acolo nu au un nume în piață, darămite un brand și un branding ușor de recunoscut.

Cam atât. Haosul și aglomerația din fiecare an.  Obiecte promoționale, bomboane și agitație. A, și zvonul că unul dintre angajatori oferea înghețată gratuită (înghețată?!?). Am zis pas și cu gândul la vântul care șuiera cu 65km/oră și am plecat cu un teanc de pliante pe care scria frumos: aplică online, ne găsești pe Facebook.
Lucru care mi-a ridicat la fileu altă întrebare: ce rol poate avea pagina de Facebook în strategia de recrutare? Dar despre asta într-un articol viitor.

Anunțuri

Lasa un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s