Cu toate diacriticele acasă

Îmi vreau diacriticele înapoi!

Când scriam de mână, ştiţi voi, pe hârtie albă cu pix, creion etc, parcă aveam toate…ţiglele pe casă, cum spune românul. Ei bine, scrisul ăsta pe tastatură m-a făcut să mă îndepărtez cumva de cuvinte şi forma lor. Autocorrect? Correct. Graba strică treaba, iar diacriticele de pe tastatură sunt de cele mai multe ori un chin.

Scriu uneori cu picioarele (expresia asta are altă nuanţă când scrii pe tastatură, nu?), fac multe greşeli şi pierd mult prea multe diacritice, le pierd în graba asta nebună după sfârşitul de propoziţie, de paragraf, de mesaj, de task.

De câteva luni am zis stop! Încerc să-mi readuc ă,â, î,ţ,ş-urile acasă. Nu îmi iese de fiecare dată, e un proces lung şi dureros, ca tratamentul la psiholog. Dar încerc. În mod ciudat e mai uşor pe tabletă, simt că e mai aproape de forma clascei hârtii.

Cu alte cuvinte, sunt în tratament.

Lasa un comentariu

