Ai scris 25 de titluri? Nu? Ia-o de la capăt!

Îi urmăresc pe cei de la Upworthy de ceva timp. Sunt o sursă excelentă de inspirație, discursuri motivaționale și, nu în ultimul rând, o lecție excelentă de publishing online. Da, tot conținutul lor este curated, însă băieții ăștia fac o treabă atât de bună încât nu mă deranjează. Au făcut o treabă atât de bună încât au ajuns la 1 milion de subscriberi în prima lună și atrag lunar, în momentul de față, mai mulți cititori decât People.com sau Entertainment Weekly. Upworthy - Things that matter. Pass 'em on.

Eu, una, mi-am notat 4 lecții pe care le-am învățat de la ei: 1. Da, contentul este inima, locul de la care pornesc toate, însă forma, nuanța, savoarea pe care o dai acestuia (mai ales în publishing) capătă o importanță extraordinară. Cu alte cuvinte

2. Scrie 25 de titluri pentru un articol înainte de a decide care este varianta potrivită. Asta dacă vrei să ai o șansă de a deveni …viral. Da, 25 (!). Hai să fim sinceri, dacă titlul nu atrage atenția restul este inutil. Pentru că devine invizibil. Așadar, 25, da?

Citiți mai multe despre cifra aceasta magică în lecția lor despre cum (nu) poți face orice material online viral

3. Fă contentul ușor de observat, citit, share-uit. Da, e la mintea cocoșului și totuși ați aruncat o privire pe site-urile românești de…știri să zicem? Câte știri sunt descifrabile din marea de bannere și fete de la pagina 5? Câte au butoane vizibile de share? Completați voi lista de întrebări/observații. 4. Dacă ai content de calitate nu trebuie să îți fie frică să ceri share-ul , like-ul, +1, tweet  etc. Dar fă-o decent, onest și DUPĂ ce i-ai dat ocazia userului să se bucure de el. De nu știu câte ori video-ul/fotografia din Upworthy era urmată de mențiunea „if you do like this piece of upworthiness please like or share. It’s totally up to you, though”. Vă las cu o ultimă prezentare despre importanța headline-urilor în online și 5 lecții de câte 140 caractere despre content, viralitate și rețele sociale.

Anunțuri

Lasa un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s