Rush, un film de Grand Prix.

Ieri seară am petrecut 2 ore în compania a doi campioni mondiali de Formula 1 pe care am ajuns să îi respect. Și admir.

Ne-au convins doi prieteni să mergem să vedem Rush. Ne-au luat pe nepregătite și, mai cu: „hai că joacă Thor „, „hai că are un soundtrack fain”, au convins 5 fete să meargă la un film cu și despre monoposturi, viteză și grand prix-uri.

Și ne-a plăcut. Mi-a plăcut atât de mult încât am căutat povestea lui Niki Lauda și James Hunt online, am mai văzut un documentar BBC pe tema rivalității dintre cei doi și am început să urmăresc activitatea pe Facebook și Pinterest a filmului

Pe scurt: campionatul din ’76 a fost marcat de competiția dintre Lauda și Hunt. Două firi complet diferite, cu Hunt și Lauda, pe podiumviziuni paralele în ce privesc mașinile, cursele, femeile și prioritățile în viață. Ambii campioni mondiali – Lauda de cursă lungă, Hunt – băiatul-minune cu șarm, succes la femei și nebunia aventurii.

Regizat de Ron Howard, filmul a reușit să mă țină pe marginea scaunului. Scenele sunt bine gândite, plănuite. Dacă la început băiatul-minune atrage toate privirile, pe parcurs povestea lui Lauda intră în prim plan și ajungi să apreciezi determinarea, disciplina austriacului și valorile pe care acesta le prețuiește,

Esențială este povestea rivalității dintre cei doi. Modul în care cei doi s-au motivat reciproc, fair-play-ul cu care intrau în competiție și dădeau tot ce  puteau sau erau dispuși să ofere sportului pe pistă. Încăpățânarea cu care Hunt insista ca lupta dintre ei doi să fie echitabilă, să beneficieze amândoi de aceleași condiții de luptă. Dedicarea lui Lauda sportului, vieții disciplinate de sportiv și stăpânirea de sine, încrederea în propriile forțe, puterea lui de a găsi motivația de a continua în cele mai dificile situații, chiar și, după 1 minut  petrecut în iadul de 400 grade Celsius al unui accident teribil.

E un film bun. Fetelor, vă înțeleg dacă alegeți să îl vedeți  doar pentru Thor. Dar credeți-mă, suspansul acțiunii, povestea și portretul celor doi BĂRBAȚI vă vor convinge că filmul ăsta înseamnă mai mult decât mașini turate la viteze sinucigașe și un bărbat bine.

Lasa un comentariu

