Până la noi obiective: fanul, cât e fanul?

Sunt nenumărate blogurile și oamenii care susțin că social media NU include numai Facebook. Urmează, emfatic, o înșiruire de canale social media. Preferatele sunt blogurile, twitter și, menționate mult mai rar (nu sunt sexy, ca un concurs cu premii), forumurile.

Obiective: spune-mi ce obiective ai și îți arăt cine ești/o să fii

Totuși, din ce se citește în briefuri și bugete, piața românească e dominată de Facebook, iar întrebarea cheie rămâne una simplă: câți fani ne poți aduce și în cât timp? Că doar tot românu e pe Facebook (nu e chiar tot românu, dar, deh, majoritatea …)

În alte cuvinte: fanul, cât e fanul?

Ca în logica media a spotului la TV, perechea de ochi în fața căruia îți arunci mesajul e mai importantă decât perechea de neuroni care îți procesează mesajul.

Așadar, zi-mi ce obiective ai și îți spun cine ești și cine poți fi. Vrei fani, mulți fani, repede-repede?

Asumă-ți costul obiectivelor tale

Asumă-ți că odată cu toate concursurile îți aduci în ogradă like-iști, mămici fără ocupație, gică-contra-stau pe-net-și-am-timp-să-mă-iau-de tine-și-brandul-tău-că-așa-mi-se-trezește-mie…vin și ăia, și de cele mai multe ori sunt mai mulți decât oamenii de bine care să îți facă buzz, să dea share-uri și, per total, să îți crească frumos engagementul. Și oamenii ăștia, majoritatea pe care ți-o doreai atât de mult, nu pleacă, îți stă pe cap/pagină până ce le răspunzi frumos, le trimiți premiul sau le rezolvi problema/le satisfaci orgoliul. Și asta cere timp și buget mai mare pentru management al paginii. Îți asumi și asta?

Dacă ai și alte obiective în afară de să fim acolo, să ne vadă cât mai multă lume, trece-le într-o listă sănătoasă și vezi cum le poți îndeplini.

Facebook Marketing for Business Managers Tutorial

Obiective de marketing pentru Facebook

Vrei, de exemplu, ca oamenii să intre pe site-ul tău? De ce nu promovezi mesaje deștepte de pe pagina ta care fac trimitere la content-ul UTIL pe care îl ai pe site – un ebook, un how-to, o ofertă excelentă pentru fanii tăi?

Vrei ca oamenii ăștia să îți testeze produsul?

Dă-le un motiv pentru care să facă asta. Nu numai un premiu, ci și un argument/un deal bun. Pentru că așa ajungi să ai o comunitate așa cum ți-o dorești. Poate nu formată din majoritatea de care vorbeam mai sus, dar sunt șanse mari să fie o comunitate care să merite investiția făcută.

Anunțuri

Un comentariu

Lasa un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s