Spoturi în RATB

Vi s-a întâmplat vreodată să ascultați vreun spot radio prin RATB? Nu, nu ĂLA cu farmacia și inima Catena. Nu. Spoturile pentru campanii sociale demarate de nușce organizație, fundație sau ong, întotdeauna în colaborare cu primăria și, evident, măreața instituție a RATB. Nu?

Ei bine, zilele astea mă plimbam cu RATBu – că, deh, e ger afară de îți îngheață sufletul pe străzile bucureștene și se aude un spot din ăsta. La o campanie împotriva traficului de ființe umane prin recrutarea pe internet a oamenilor care vor să se angajeze, dar se trezesc că sunt, ca să zic așa, traficați. Nu vă doare un pic capul numai de la fraza asta? E, ia încercați să o ascultați într-un 313 chinuit de greutatea zăpezii…

Chiar dacă ar fi să ignor natura alambicată a temei atacate, mesajul nu îl pot ignora. Era ceva de genul: NU te lăsa influențat de oamenii ….blablablabla…încă 3 rânduri blablabla. O campanie demarată și susținută de blablabla.

Da, mesajul lor era o frază alcătuită din vreo 4 propoziții. Nu, nu am reținut multe din el, dar am reținut că era …. lung, extrem de lung, după primele 5 secunde m-a pierdut(am reținut campania pentru că am avut marea plăcere de a circula cu 313 de mult mai multe ori decât mi-aș fi dorit zilele astea).

Plus că…tipa începea mesajul ca la școala primară: Mesajul campaniei este…
Plicticos.
În 15 minute într-un seminar de publicitate la facultățile de comunicare bucureștene copywriterii wannabe ar fi scos un mesaj dacă nu mai inspirat, măcar mai memorabil prin faptul de a fi scurt. Și mult mai ieftin decât oricât a plătit respectiva organizație/fundație/ong pe un spot arid și plictisitor de lung.

Zic și eu.

Lasa un comentariu

