Povești de DoR

Nu citeam reviste. Nu știu să spun de ce.
Singura amintire a unei reviste pe care o citeam cu plăcere era Terra Magazin, prin școala primară și asta pentru că pe ultimele pagini era întotdeauna redată povestea unui câine vagabond. Mă fascinau poveștile. Ale oricui. Ale adulților care stăteau la taclale la cafea, ale liceenilor prin RATB, ale animalelor din revista de mai sus sau ale rudelor din familion – și cu 24 de verișori primari, credeți-ma că se spuneau povești de tot felul.

În octombrie am fost la rointeresting. Acolo Cristian Lupsa ne-a vorbit despre formele unei povești. Cum scrii o poveste, cum îi construiești scheletul, ce spui și ce nu spui. Cristian Lupșa, de la DoR. Auzisem de revistă pe Twitter și Facebook, pe bloguri și o văzusem online. M-a intrigat. Pentru că ne-a povestit despre povești în cuvinte simple și curate, cu sinceritate.

Am fost cuminte anul ăsta și de Crăciun am primit ce mi-am dorit. Un abonament la revistă pe acest an nou-nouț și, odată cu acesta, numerele pe 2011.


Am descoperit în ea o estetică a poveștii, o savoare și o aromă autentică. Pentru prima oară de mult timp mă uit la numele jurnalistului, omului care a scris respectivul articol. Pentru că mi-aș dori să îi cunosc, pe fiecare în parte. Pentru prima oară am lăsat jos cartea în favoarea unei reviste. Pentru că îmi oferă o experiență a poveștilor românești așa cum nu mă așteptam să găsesc. Povești cu unghiuri diferite, cu umbre și culori, cu ilustrații excelente și o structură captivantă. Mi-am găsit o revistă care să-mi hrănească apetitul pentru povești excelente inspirate din real, care îmi dau optimism și, nu știu încă de ce, putere.

Cel mai mult mă bucură că istoria DoR se scrie număr cu număr, interviu cu interviu și ilustrație cu ilustrație. Am abonament la poveștile DoR 😀

Lasa un comentariu

