back to basics: marketing cu kotler vs CSR în România

Recitesc, în interes de BMCC(brand management și comunicare corporatistă, masterul pe care îl fac la FCRP, SNSPA) Kotler – Despre marketing.
O idee mi-a atras atenția deocamdata:

Descrierea oamenilor de PR astfel they act as an internal customer and public advocate for better company policies and practices . Cu alte cuvinte, oamenii buni de PR fac lobby în interiorul companiei pentru practici și politici mai bune. Pentru cine mai bune? Mă gândesc că cel mai important este să fie mai bune pentru cumpărătorul/stakeholderul/utilizatorul final pentru că satisfacția consumatorului se răsfrânge într-un final asupra companiei.
Aici intervine și discuția despre CSR și de cine ar trebui să aparțină eforturile din această sferă. De PR? E de discutat.
Poate PR-istul român să își asume și acest rol, de a lupta pentru practici și politici mai bune ale companiei, este oare compatibil cu spațiul românesc în care PR-ul este asociat(în special de companii) mai degrabă cu ideea de imagine și mesaje direcționate către public, client/eventual presă?
Și, în condițiile în care serviciile de PR sunt externalizate, au aceste agenții, acești profesioniști autoritatea și independența necesară de a ridica aceste probleme la fileu companiilor pe care le reprezintă?

Este cel puțin interesant să privesc noțiunile de bază ca punct de pornire pentru noi discuții și să îmi pun întrebări , chiar dacă la momentul acesta nu am încă răspunsuri. Poate peste 2-3 ani?

Anunțuri

Lasa un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s