Ce (nu) te invață în facultate – Capitolul I

*Acest post se adresează celor admiși la FCRP; SNSPA. Celor care din toamnă vor începe cursurile. Celor care chiar au vrut/ales această specializare, NU celor care au aterizat aici pentru că le plăcea limba română, scriau bine sau nu le plăcea matematica/informatica/fizica.

Ok, ai intrat la facultate. La comunicare și relații publice. What’s next?
Păi, eu una aș fi vrut să știu, în momentul în care am intrat la facultate dacă și ce o să învăț din experiența asta. Acum, la o lună de la absolvire se cristalizează un pic lucrurile.

Cap I: Ce vei învăța?

  •  structură

Nu, nu e suficient să știi limba română bine (necesar, dar nu suficient) – trebuie să înveți să gândești, scrii, comunici structurat, în anumit format chiar.  Și nu, nu pentru a-ți frânge avântul creativ (tocmai ție, viitor copywriter de mare succes), ci pentru simplul fapt că e mai  ușor și eficient, din punct de vedere al timpului, logicii evaluatorului/clientului, spațiului de lucru etc. să respecți o structură logică. Treptat o să înțelegi și apreciezi motivele din spatele formatului cerut/impus în cadrul anumitor cursuri/seminarii – a anumitora, nu a turor.

  • elemente de bază din marketing, PR, publicitate

Am zis de bază, să nu te aștepți ca, ajuns într-o agenție, să înțelegi tot jargonul (și mai ales cel recent). For that you gotta hit the books/google/ebooks/whatever you find useful. Și nu pierde orice conferință/workshop pe temele de interes pentru tine – de cele mai multe ori înveți acolo cât înveți în școală 2-3 săptpmâni.

  • Dacă vrei, puțină retorică și public speaking

Și da, o să-ți prindă bine. Orice exercițiu în acest domeniu îți prinde bine, chiar dacă la punctul ăsta nu vei afla mai mult decât structura unui discurs/unei prezentări. Învață-le și folosește-le  pe parcurs.

  • Muncă de echipă

Din nou, dacă tu chiar vrei să te implici și să rămâi cu ceva mai mult decât o notă într-un catalog (și ăla virtual). Da, partea asta o poți dezvolta și în cadrul altor proiecte sau în ONG-urile studențești din care (ți-ar prinde bine să ) faci parte.

Proporția în facultatea asta e de, aproximativ, 60-70% în favoarea proiectelor de echipa.

* Capitolul 2 într-un număr viitor.

Anunțuri

Lasa un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s