Legile sociabilității

Aristotel susținea că dacă omul nu este social, devine bestie. Unii susțin astăzi că dacă nu ești pe Facebook nu exiști. Drastic, nu?

De unde vine, de fapt, puterea acestor rețele sociale? Dave Evans, în Social Media Marketing vorbeste de 3 mari legi în ce privește puterea rețelelor:

1. Legea lui Sarnoff

Corelată în special cu puterea de influență a radioului, legea susține că valoarea unei rețele rezidă în numărul de participanți. Simplu spus, e vorba de reach: la câți oameni ajungi dacă îți expui mesajul în acea rețea? Avem aici de-a face cu o singură voce difuzată către ceilalți participanți.

2. Legea lui Metcalfe

Ia numele absolventului MIT care a formulat-o – Robert Metcalfe. Aceasta susține că, în cazul rețelelor care facilitează comunicarea între membrii, valoarea lor crește odată cu pătratul numărului de participanți.
Deja simt nevoia să scriu, ca la matematică/fizică, formule…

3. Legea lui Reed sau … Law of the Pack 🙂

Alt absolvent de MIT, David P. Reed, cu interese în computer networking, aduce în prim plan puterea grupurilor și comunităților care se formează în cadrul rețelelor. Mai exact, dacă vorbim, de exemplu de o rețea cu 100 de participanți comparativ cu una de 10 participanți, are valoarea de 290…  bingo!

Concluzia? MIT guys rule!:)

Gluma la o parte, legile astea surprind (daca mai era nevoie), în ce privește valoarea/puterea unei rețele sociale mai degraba componenta de reach, nu cea de relație, dialog. Intr-un fel explicabil.

Dar într-un peisaj urban și mediatic din ce în ce mai aglomerat tind să cred că sunt mult mai puternice acele retele sociale care merg pe ideea de trib prezentată de Seth Godin, idee care readuce în prim plan nevoia de identificare a individului, nevoia de conectare și socializare. Idee de la care pornesc mișcări precum cele descrise de Godin, care stau la baza triburilor, societăților cu ale căror interese, preocupări, nevoi specifice ne identificăm.

Cred că, dacă poți, ca marketer, să exploatezi această zonă … atunci, da, ai reușit!

Anunțuri

Lasa un comentariu

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s