CNSC 2011 Guerrillicom

CNSC – Congresul Studenților la Comunicare. Organizat de PRIME Romania, București.

În anul I de facultate am fost participant, în anul II am fost membră a echipei de organizare și în anul III revin ca participant. Experiență completă – văd și înțeleg mult mai bine tot ce ține de astfel de eveniment anul acesta (dar despre asta într-un număr viitor). Astăzi – ziua întâi: două conferințe și un studiu de caz. Încep de la mijloc și vă explic de ce mai târziu.

Așadar…ce am reținut din conferința numărul doi (găsiți programul detaliat aici)

CINE FACE PR/ADVERTISING/COMUNICARE DE GUERRILLĂ

1. Cei cu resurse puține (implicit buget media mic) care își doresc vizibilitate și awareness. La categoria asta intră, potrivit lui Bogdan Teodor Olteanu și ONG-uri, activiști. El susține că, de fapt, mai degrabă ei fac guerrilla, ce se discută în comunicare a devenit atât de planificat și instituționalizat – necesită multe aprobări, încât și-a pierdut sensul original de guerrillă.

Ni s-a atras atenția că aici e și zona gri în sensul în care lipsa banilor devine principala motivație pentru astfel de campanii, înlocuind motivații bazate pe o strategie de genul: avem nevoie de elementul ăsta în mixul nostru de marketing pentru că ne ajută să …

2. Branduri mici care atacă branduri mari, prăfuite de timp, cu o comunicare safe, oarecum în zona previzibilului.

CÂND SĂ FACI PR/ADVERTISING/COMUNICARE DE GUERRILLĂ

1. Cum spuneam mai sus, când mixul de marketing o cere.
2. Corelat cu 1 – când povestea, remember, am mai vorbit pe-aici ) se naște, se dezvoltă din ADN-ul brandului. Când se încheagă cu valorile brandului și cu alte elemente de comunicare sau marketing.

ATENȚIE, PROBLEME la orizont!!
Cel mai important este managementul riscurilor – și aici cuvântul decisiv îl are managerul de brand: cât și cum își asumă din trăznăile cool pe care i le propui tu. Dinu Pănescu, Group Creative Director la McCann Erickson susține că preferă să discute cu antreprenorul decât cu managerul de brand pentru că uneori el e cel cu cojones, ca să mă exprim așa. Explicabil, zic eu…până la urmă e afacerea lui și el taie și spânzură, spre deosebire de brand manager care doar supraveghează.

Sinteza sintezei asta e. La prima conferință am ajuns, din păcate, foarte târziu și nu am reținut decât concursul de internship (plătit, s-a menționat :)) Trebuia pur și simplu să trimiți un sms cu ideea/momentul/elementul care face memorabil un eveniment. Scris, trimis, amuzat. Studiu de caz a fost pe ADfel – festival de publicitate neconvențională

Mâine o luăm de la capât. Prima conferință e pe online/offline. Se anunță interesant. Îi pierd însă pe Șerban Alexandrescu și omniprezentul Naumovici (tot dau peste el oriunde mă întorc în ultima vreme…) – licența mă cheamă la ea, la propriu – am întâlnire cu profesoara coordonatoare.
Revin cu ziua doi …:)

Lasa un comentariu

