Discutie sau monolog în fața liceenilor

Azi am fost cu Guerilla Verde în liceul, mă scuzați, Colegiul Național Sava. Proiectul Guerilla Verde este un proiect frumos, care încearcă să îi provoace la discuții pe teme eco pe liceeni și studenți. Se proiecteaza filme – 20-30 de minute, și după aceea se încearcă o DISCUȚIE.

Pun accentul pe termenul de discuție pentru că eu, una, am fost destul de dezamăgită. Ziua de azi mi-a trezit amintiri din liceu și, pe bune, parcă pe vremea noastră nu era așa. Sau…?

De ce am fost dezamăgită? De amorțeala și lipsa de interes a liceenilor dintr-un liceu „de elită” al capitalei. Un liceu care a părut a nu avea păreri sau, în cel mai bun caz, a avea nevoie de invitați speciale pentru a și le expune. Ajunsă acasă m-am intrebat de ce. Răspunsuri nu prea am găsit, doar alte întrebări.

Varianta 1: Nu e interesant subiectul.
Atunci de ce au rămas in sală? De ce și-au mai înființat club de ecologie în liceu? Doar datorită profesoarei? Avem noi, tinerii, o atât de mare problemă cu (sau poate teamă de) autoritatea instițutională că nu ne putem asuma nici măcar responsabilitatea propriilor decizii – mă refer la aceea de a nu participa la o acțiune organizată de instituția respectivă? Dacă e așa, mi se pare trist, foarte trist.
Daca nu, întrebarea rămâne validă.

Varianta 2: Nu au opinii legat de subiect. Dar nici măcar întrebări, curiozități, comentarii?
Recunosc, internetul și media le pot oferi orice tip de informaâie. Dar NU le pot oferi exercițiul dialogului și chiar al disputei, al dezbaterii. Nici asta nu e de interes, probabil…

Varianta 3: Nu exclud timiditatea sau reținerea de a te exprima. Dar din 300 de oameni prezenți să fie 295 atât de timizi încât să nu scoată un cuvânt, din cei 5 curajoși 3 să fi fost împinși în prăpastie de aceeași autoritate? În cazul ăsta nu vorbim de un efect trecător al timidității tipic adolescentine și poate de o pandemie? O pandemie de lipsă de … opinii? Mi se pare una din cele mai grave boli pe care le-ar putea avea o generație. Și, din păcate, simptomele sunt din ce în ce mai evidente, și nu numai la nivel de liceu…
Cel puțin așa se vede de aici, de la mine…

Lasa un comentariu

